6/7/09

Kotobian Tadau Tagazo Do Kaamatan



Tetiba lak pagi ni terasa nak g kluar shoot ape ape yang patut. Ditambah pula dengan terbakarnya diriku melihat koleksi2 flickr milik minah bernama nora carol yang hampir kesemuanya mampu membat jantung aku tercabut. So pas makan (adik aku masak save bajet) aku trus chow g merayau sekitar bandaraya nih.


Tengah2 round, teringat lak aku rupanya hari ni ada sambutan Rumah Terbuka Tadau Kaamatan peringkat Kebangsaan kat padang merdeka. So dah sah2 la port fotographer suma kat sana. Dan aku yg x malu ni pun sibuk2 la jugak ke sana mane tau leh capture beberapa gambar menarik utk dijadikan bekalan hari tua (ape da aku merepek)


Part paling aku benci ialah protokol di mana nak menunggu VIP tu sikit punya 'kejap'! adela dalam sejam lebih aku terpacak kat tepi pokok sebab dah xleh nak kuar (crowded gila babe) orang nak tgk vip masuk dan sebagainya..warrghhh lemassss


Tapi yang bestnya dapatla menghayati erti sebenar perayaan ni yang berbilang janis bangsa, suku kaum, agama dan warna. Sempat jugak la aku capture beberapa gambarr untuk dikongsi bersama anda semua. Yang boringnya aku xde kaki nak outing kat sini. Bowsan dooowwww



To all Sabahans, wishing you all
Kotobian Tadau Tagazo Do Kaamatan

3 comments:

Aie said...

wuih awek tu cun syial!

SyAhiD a.k.a SyAFir said...

gmbr dua dr bwh, awek 2 mmg cun.. haha.. wei, de masuk contest yg aku gtau aritu ak..? antar la beb.. mne la tau menang.. hehe.. ;)

Amer Azlan said...

aie : takat komen cun je x jalan weh.. dtg arrr ngorat kat sini

syahid: aku lom masuk lagi.. sbb aritu blom dpt shot menarik..insyaAllah pasni aku masuk