8/11/09

Makin hari makin naik. Apa cerita?



dunia sekarang tengah bergelut dengan bermacam2 masalah. Tak kisahla daripada politik, jenayah, masalah rumahtangga, sosial dan macam macam lagi. Tapi masalah yang merunsingkan kepala aku skrg ialah influenza H1N1 tuh.

Aduh.. mula2 ingat benda ni xlah serius mana. Takat demam biasa ke, batuk ke, dah jadi rutin harian suma orang utk pergi amik antibiotik, atau telan panadol terus. Tapi kali ni lain. Bukan takat demam biasa je boleh kena virus tuh. Ko bersin kuar hingus pun boleh jadi dow!



Ramai jugak member aku kena simptom2 ni akhir2 ni. Termasukla tunang aku yang baru2 ni terpaksa MC dan balik dari JB gara2 ada simptom virus tuh. Alhamdulillah pas checkup kat Hospital Putrajaya, doktor GATAL yang merawat dia tuh kata xde pape. time kasih la doktor. Kalu da gatal tuh garuk la badan sendiri.

Korang pun tau la kes virus nih dah tarik berapa puluh nyawa stakat ni kat Malaysia (setakat hari ni dah 38 beb!). Makin hari makin naik. Cuak dow aku dengar hari hari berita cerita pasal statistik nih. Korg pun dah tau langkah2 pencegahan. So, Bertindak lah dari awal if korg rasa2 x sedap badan ke, nak demam ke, dan sebagainya. Jangan lambat2 nanti menyesal tak sudah.

Sekadar peringatan bersama.


P/S: gua dari hari tu sampai skrg x dapat2 nk beli mask tuh! merata dah cari x abis2 out of stock! sape2 yang ada lebih sudi2 lah menderma :-)

4 comments:

babymiLosh said...

huu~ doc yg GATAL? alahaiiii... bg je org yg positif h1n1 suh batuk kuat2 tahap dewa kat muka doc tu.. ngeh3~~~

Amer Azlan said...

hahaha good idea.. :p

Kojack de Alloohaa said...

hahahahaha..hentam sja la labu..

2 la mmg mkin truk penyakit ni..ish3

Amer Azlan said...

tahu xpe..
sama2 la doa moga terhindar dari ujian ni..
insyaAllah..